Logo Škoda News

Webový magazín okřídleného šípu

Audi A1 po faceliftu je ukázkou, čím kvůli koncernové hierarchii nemohla být nová Fabia

, Pátek, 14. Listopad 2014 v 15:22

fabiaaudy

Mezigenerační modernizace nejmenšího Audi přinesla kromě jiného revizi nabídky pohonných jednotek. Jejich seznam příznivce Škody Fabia asi nepotěší.

Rozhodnutí koncernu Volkswagen diferencovat jednotlivé značky a ekvivalentní modely pomocí designu, cenovek a techniky je vcelku pochopitelné. Vedení automobilky tímto neděla nic jiného, než že se snaží předejít vzájemné kanibalizaci mezi konkrétními vozy. Výsledkem je nicméně kompromis, kdy nutně musí některá z dceřiných automobilek táhnout za kratší konec.

Jak se to má s pozicí Audi a VW vůči Škodě, snad nemusíme nějak zvlášť vysvětlovat. Byť mladoboleslavská automobilka prokazuje neuvěřitelné odhodlání, má schopnost oslovovat stále větší okruh zákazníků a svými prodejními výsledky nepochybně dělá Wolfsburgu radost, její pozice v rámci koncernu zůstává víceméně neměnná – navzdory proklamovanému posunu v designu směrem k atraktivnějším tvarům Škoda nadále představuje hlavně volbu rozumu pro tu část zákazníků, kterým jde především o prostor a řešení podporující praktičnost.

Co konkrétně výše uvedené znamená, demonstruje poměrně přesně srovnání pohonných jednotek mezi zbrusu novou Škodou Fabia a modernizovaným Audi A1 postaveným na téměř stejných technických základech.

Zatímco výkony mladoboleslavského vozu končí na hodnotě 110 koní z přeplňované benzínové dvanáctistovky TSI, motory luxusního ingolstadtského mini zde prakticky začínají. Vůbec nejslabším agregátem v malém německém voze je naftový třívalec 1.4 TDI ultra s 90 koňmi (ve Fabii vznětový střed nabídky), který navíc doplňuje čtyřválcová šestnáctistovka s maximálním výkonem nově zvýšeným ze 105 na 116 koňských sil a to bylo donedávna možné mít A1 také s 2.0 TDI a 143 koňmi.

Ještě hůře dopadne pro Fabii srovnání benzínových motorů. Škoda končí na objemu 1,2 litru, sesterské Audi však dostane nový přeplňovaný tříválec 1.0 TFSI s 95 koňmi a objem zbylých pohonných jednotek neklesá pod 1,4 litru. Čtrnáctistovka pod kapotou A1 má 125, respektive 150 koní a to si můžou zájemci zvolit i novou motorizaci v podobě 1.8 TFSI se 192 koňmi, která kromě jiného pohání také modernizované Polo GTI a v případě příznivější konstelace mohla roztáčet i přední kola Fabie RS III.

Aby byl sociální status Audi podtržen do nejmenších dokonalostí, může si jeho klientela objednat verzi S1 s dvoulitrem TFSI, který s výkonem 231 koňských sil překonává dokonce i Škodu Octavia RS.



Váš názor