Logo Škoda News

Webový magazín okřídleného šípu

HN R200 Non-Fiction (2015): novodobá Škoda 130 RS má V8 a 430 koní od Audi

, Čtvrtek, 16. Duben 2015 v 14:20

hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 uvodni

Legendární eRko má nástupce, z mladoboleslavské továrny však nepochází. R200 je soukromou iniciativou obdivovatelů původní sériové i závodní Škody.

Oficiální technické parametry tvůrci reinkarnované Škody 110 R Coupé a jejího ostrého soutěžního derivátu 130 RS neuvádí, není však komplikované dohledat je. Ačkoli se můžou finální čísla dynamiky pochopitelně mírně lišit, data první generace Audi R8, které se stalo základem nového českého supersportu, lze pořád nalézt poměrně snadno.

Podle nich má vůz s označením s RS200 Non-Fiction uprostřed podélně umístěný atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Pohonná jednotka má maximální výkon 430 koní při 7900 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 430 newtonmetrů vrcholí v rozmezí od 4500 do 6000 otáček.

Protože jsou nové vnější panely auta vyrobené z hliníku a kostra původního vozu je ze stejného materiálu, předpokládáme, že hmotnost automobilu 1635 kilogramů byla přibližně zachována a to znamená čas akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy a nejvyšší rychlost kolem 300 kilometrů v hodině.

Za design vozu vystaveného až do 11. května v pražském centru DOX je odpovědný Petr Novák, který změnil své jméno na Novague a netají se svou velkou náklonností k původním mladoboleslavským strojům ze 70. let. Škodu 110 R považuje za skutečnou legendu a 130 RS je podle něj vůz s nejpovedenější karoserií poválečného období v Československu.

Vývoj a stavba automobilu probíhala ve společnosti Kovovýroba Hoffmann, kterou v tomto projektu zastupuje její ředitel Marek Hoffmann. Ten slibuje malosériovou produkci, a pokud vás zajímají reference, o kvalitu bychom se nebáli. Jednak tato společnost spolupracuje s automobilkami jako je Bentley, Volkswagen či Volvo a navíc jsme se na R200 byli podívat a musíme uznat, že jeho zpracování je bez ohledu na subjektivně vnímaný design špičkové.

Ačkoli je cenovka „dvoustovky“ oficiálně neznámá, mluví se o částce 6 až 7 milionů korun. Jestli se výroba skutečně rozjede, záleží pochopitelně na případných objednávkách, pokud se ale zájemci najdou, firma i kvůli velkému podílu ruční práce nevyrobí více než dvě auta měsíčně. Kolik jich nakonec vznikne, záleží rovněž na poptávce v zahraničí, nepředpokládá se ale, že by jich mohlo být více než 30.

foto: Hugo Kottás, Antonín Kratochvíl

 

hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 74hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 73hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 72hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 71hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 70hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 69hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 68hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 67hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 66hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 65hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 64hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 63hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 62hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 61hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 60hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 59hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 58hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 57hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 56hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 55hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 54hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 53hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 52hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 51hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 50hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 49hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 48hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 47hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 46hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 45hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 44hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 43hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 42hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 41hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 40hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 39hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 38hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 37hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 36hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 35hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 34hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 33hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 32hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 31hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 30hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 29hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 28hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 27hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 26hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 25hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 24hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 23hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 22hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 21hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 20hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 19hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 18hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 17hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 16hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 15hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 14hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 13hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 12hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 11hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 10hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 09hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 08hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 07hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 06hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 05hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 04hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 03hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 02hoffmann-novague-r200-non-fiction-2015 01


Váš názor