Logo Škoda News

Webový magazín okřídleného šípu

Nová Škoda Fabia má skvělý podvozek

, Pátek, 17. Říjen 2014 v 12:11

IMG_9695

Má lepší proporce, zcela nové motory a přitažlivý design. Jestli jsou tohle ty nejzásadnější novinky u třetí generace Škody Fabia, to jsme zjišťovali na mezinárodní prezentaci v Portugalsku.

Za největší letošní mladoboleslavskou novinkou jsme se museli vypravit až do nejzápadnějšího cípu kontinentální Evropy – do portugalského Lisabonu. Silnice jsou tu ale veskrze hodně podobné jako v Česku, což mnohé prozradilo o naladění podvozku. K tomu se teprve dostaneme, úvodem musí zaznít, že třetí generace je širší, nižší a o kousek kratší. Zapomeňte na nijak půvabné proporce druhé Fabie, novinka dovede zaujmout ze všech stran a úhlů.

Díky tomu, že je auto na silnici více rozkročené a tedy stabilnější, si mohli lidé odpovědní za podvozek dovolit sáhnout do regálu pro měkčí podvozek. A opravdu, i s šestnáctipalcovými koly dovede být auto na rozbitém asfaltu velmi pohodlné. To je něco, co se poslední dobou z moderních aut pomalu vytrácí ve prospěch falešné sportovnosti. Jenže stejně jako se tvrdé nerovná sportovní, tak ani měkké nemusí automaticky znamenat špatně ovladatelné. A Fabia je toho jasným důkazem, má v sobě kousek zdravého nadšení se kterým se vrhá do zatáček.

IMG_4335 IMG_4351 IMG_4235

Drobný zádrhel vězí v pohonných jednotkách. Ve většině případů platí (nebo by platit mělo), že podvozek svými schopnostmi předčí motor. Tady je ovšem podvozek v ideálním souladu až s nejsilnější zážehovou dvanáctistovkou, jinak má výrazně navrch. Slušným kompromisem je i slabší varianta benzínového čtyřválce, zato atmosférický tříválec je vážně jen pro ty nejklidnější řidiče. Je však třeba říci, že je velmi tichý a kultivovaný, takže minimálně v tomto ohledu nezklame.

V pestrobarevné paletě testovacích aut bylo prakticky nemožné najít dvě stejně barevná auta, krom různých laků je můžete kombinovat s jinak barevnou střechou a A-sloupkem, kterou můžete sladit i s barvou disků. Prostor pro individualisty nabízí také interiér, i když v o něco menší míře. Různé typy čalounění jsou samozřejmostí, stejně jako široký výběr různých dekorů palubní desky s možností doplnit je o vlastní fotografii.

IMG_4362 IMG_4360 IMG_4361

Premiéru ve Fabii zažívají některé bezpečnostní a multimediální systémy, ve vyšších výbavách se v přídi auta objevuje radarový senzor, který dokáže monitorovat vzdálenost auta před vámi a v případě krizové situace automaticky spustit nouzové brzdění. Na druhou stranu musíte zapomenout na integrovanou navigaci, tu do auta dostanete jen skrze mobilní telefon prostřednictvím služby MirrorLink. Stejně tak zamrzí přítomnost automatického stahování jen u řidičova okna.

Ceník mladoboleslavské novinky už je nějakou dobu známý, základem je litrový tříválec s výbavou Active za 234 900 Kč, téměř povinným příplatkem je Active Plus za 5000 Kč, který přidá klimatizaci, elektrické ovládání oken vpředu, elektrická zrcátka a kliky se zrcátky v barvě vozu. Pokud jde o přeplňovanou dvanáctistovku s výkonem 90 koní, ta startuje na částce 268 900 Kč s výbavou Active, za Ambition dáte 282 900 Kč, vrcholná Style pak přijde na 305 900 Kč. Prodeje začínají 11. listopadu, kdy by měla být auta také dostupná na všech dealerstvích značky.

Ceník nové Škody Fabia

Active Ambition Style
1.0 MPI (60 k) 234 900 Kč 251 900 Kč -
1.0 MPI (75 k) 252 900 Kč 266 900 Kč 289 900 Kč
1.2 TSI (90 k) 268 900 Kč 268 900 Kč 305 900 Kč
1.2 TSI (110 k) - - 319 900 Kč
1.2 TSI AT (110 k) - - 355 900 Kč
1.4 TDI (90 k) 322 900 Kč 322 900 Kč 359 900 Kč
1.4 TDI AT (90 k) - - 395 900 Kč
1.4 TDI (105 k) - - 379 900 Kč

 

IMG_9697IMG_9695IMG_9693IMG_4362IMG_4361IMG_4360IMG_4358IMG_4354IMG_4351IMG_4335IMG_4316IMG_4283IMG_4262IMG_4247IMG_4244IMG_4240IMG_4239IMG_4238IMG_4237IMG_4235IMG_4233IMG_1050


Váš názor