Logo Škoda News

Webový magazín okřídleného šípu

Nová Škoda Superb 2.0 TDI vs. Mercedes E 220 BlueTec: podle německého Autobildu 1:0 pro Škodu

, Úterý, 26. Květen 2015 v 22:27

Mercedes-E-Klasse-Skoda-Superb srovnani 2015 uvodni

Německý magazín postavil proti sobě nový mladoboleslavský liftback a osvědčenou luxusní limuzínu a jeho lidé se nestačili divit. Superb zastínil hvězdu nejen svou cenou.

Předně bychom asi měli říci, že tady nechceme vyvolávat žádnou lacinou senzaci anebo stranit domácí mladoboleslavské značce, pravdou totiž je, že nová Škoda Superb ve srovnávacím testu s aktuální třídou E (W212) v německém časopisu Autobild skutečně zvítězila a dá se říci, že prakticky na celé čáře.

Jistě můžete namítnout, že jeden z etalonů mezi manažerskými limuzínami měl premiéru před více než šesti lety a jeho věk už musí být právě ve srovnání s novými vozy zákonitě znát, a proti tomu opravdu nelze mnoho namítnout.

Pravdou ale také je, že třída E má za sebou (jak svého času tvrdil samotný Mercedes) „dosud nejkomplexnější modernizaci v historii značky“, která na přelomu roku 2012 a 2013 pozměnila nejen design, ale výrazně se podepsala také pod přepracování konstrukce a výměnu či přepracování pohonných jednotek.

Také proto nelze vítězství Škody podceňovat anebo naopak zlehčovat ztrátu skalpu koncernu Daimler, navíc nutno podotknout, že Superb navzdory značnému nárůstu především rozvoru na 2841 mm pořád patří do střední třídy, zatímco Mercedes E (2874 mm) je luxusním zástupcem vyšší střední třídy.

Ač by se mohlo zdát, že jsou karty jasně rozdány, Autobild tvrdí, že „obě auta vypadají mnohem dražší, než ve skutečnosti jsou“, a když dojde na srovnání vnitřních hodnot, Superb ukazuje svému noblesnímu soupeři záda. „I dříve stál Superb na prodloužené platformě VW a v principu se v tomto směru nic nezměnilo. Nicméně modulární systém je natolik pružný, že mohli Češi prodloužit rozvor o osm centimetrů a rozchod rozšířit o tři centimetry,“ píše Autobild a pokračuje. Výsledkem je nejen bezkonkurenční prostor překonávající třídu E zejména v zadní části kabiny a v zavazadelníku, ale také patrný skok v oblasti komfortu a jízdních vlastností.“

Němečtí kolegové připomínají, že tohle je první Superb s adaptivními tlumiči. Na tamním trhu budou za příplatek 910 eur a podle nich „stojí za každý cent“. Proč? „Zejména krátké nerovnosti překonává Superb s jemností luxusní limuzíny a funguje lépe, než třída E na příplatkovém vzduchovém podvozku za 2023 eur.“ Podle Autobildu to Češi s měkkostí možná až přehnali, takže se vůz na dlouhých nerovnostech poněkud vlní, Škoda ale prý tuto výtku uznává a produkční auta lehce poupraví.

Superb má nicméně navrch, i pokud jde o pohonnou jednotku. Proti sobě se postavil čtyřválec Mercedesu 220 BlueTec o objemu 2,1 litru, výkonu 170 koní a točivém momentu 400 newtonmetrů, zatímco Škoda byla osazena nejvýkonnějším naftovým motorem v nabídce, tedy 2.0 TDI se 190 koňmi a maximálním točivém momentu identických 400 Nm dosahovaných při poněkud vyšší otáčkách (1400 vs. 1750 ot./min).

Pro úplnost dodáváme, že Mercedes vybavený novým devítistupňovým automatem zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy, rozjede se na 230 km/h a podle tabulek má jezdit za 4,5 litru. Identickou průměrnou spotřebu podle normovaného testu NEDC vykazuje rovněž Superb se šestistupňovým dvouspojkovým DSG, na stovku ale akceleruje za 7,7 sekundy a na dostatečně dlouhé rovince pokoří metu 235 kilometrů v hodině.

Přes tyto minimální papírové rozdíly je diesel v Superbu podle Autobildu kultivovanější, působí výkonnějším dojmem a je také lépe odhlučněný. I když je vznětový agregát Mercedesu na slušné úrovni, přeci jen více duní a zaostává také cukající převodovkou.

Definitivní vítězství jde za Superbem při srovnání cen obou vozů. Bez většího překvapení je Škoda o více než 15 tisíc eur levnější, tedy v přepočtu asi o 410 tisíc korun. „Ačkoli vítěz tohoto srovnání hvězdu na přídi nenosí, s mnoha hvězdnými ctnostmi vyhrává,“ uzavírá tuto „hvězdnou“ chvilku mladoboleslavského vozu německý Autobild.

Přečtěte si také: Nová Škoda Superb (2015): první jízdní dojmy a test 2.0 TSI 4×4

zdroj: Autobild

 

Mercedes tridy E vs Skoda Superb diesel 04Mercedes tridy E vs Skoda Superb diesel 03Mercedes tridy E vs Skoda Superb diesel 02Mercedes tridy E vs Skoda Superb diesel 01


Váš názor