
Víte, jak se nejlépe pochlubit pohonem všech kol? Pochopitelně na sněhu a ideálně při jízdě dveřmi napřed, jak to předvádí i škodovky 4×4.
Ke světovým leaderům v absolutním počtu vyrobených aut s pohonem 4×4 či jejich podílu na celkově prodaných kusech patří koncernový sourozenec Audi či japonská společnost FHI a její Subaru, nicméně ani mladoboleslavská automobilka si nemůže stěžovat na nezájem o vozy tohoto typu. Kupříkladu loni mělo systém 4×4 sedmnáct procent všech prodaných modelů Octavia, Superb a Yeti.
Abyste si mohli udělat poněkud širší obrázek o tom, co to přesně znamená, vězte, že v letech 2008 až 2015 se prodeje škodovek s pohonem všech kol ztrojnásobily a v minulých dvanácti měsících se na celém světě prodalo 67 500 kusů aut s logem 4×4 za zádi.
A ještě jedna statistická drobnost – od zahájení prodeje prvního modelu značky Škoda s pohonem všech kol v roce 1999 (jednalo se o Octavii Combi první generace) dodal mladoboleslavský výrobce do konce roku 2015 svým zákazníkům více než 503 900 vozů 4×4.
Jak fungují nejnovější stroje Škody využívající přenos výkonu na zadní kola pomocí elektronicky řízené lamelové spojky, demonstrují dvě nová tovární videa. V prvním snímku vám Jan Kopecký ve spolupráci se švédským pilotem Pontusem Tidemandem předvede výhody 4×4 na kluzkém povrchu a jak hezky si lze hrát s naftovou Octavii Combi RS, když to jeden umí s volantem a plynem a ve druhém filmu se postupně předvedou všechny modely využívající pohon obou náprav.
Tímto nabídka Škody nekončí. Ještě letos dorazí zbrusu nový crossover Kodiaq postavený na modulární platformě MQB, který kromě sedmisedadlového interiéru a zvýšeného podvozku dostane rovněž pohon všech čtyř kol. Světová výstavní premiéra produkční verze proběhne na podzimním autosalonu v Paříži, zatímco v Ženevě se už za měsíc ukáže nové SUV v podobě koncepční studie nazvané VisionS.
Tweet