Logo Škoda News

Webový magazín okřídleného šípu

Škoda Citigo RS (2016): 1.0 TFSI z Audi A1 je nadějí pro mladoboleslavský mini hot hatch

, Sobota, 15. Listopad 2014 v 14:24

Skoda Citigo RS uvodni

V podstatě od prezentace koncepční studie VW up! GT se spekuluje o jeho další variantě s logem Škody. Sériový motor bychom pro oba vozy již měli.

Včera jsme si v souvislosti s představením modernizované verze Audi A1 trochu zaspekulovali, jaké motory se mohly objevit pod přední kapotou třetí generace Škody Fabia, nebýt hierarchie v rámci VW. Přepracované ingolstadtské mini nicméně nabízí různým hypotézám mnohem více prostoru, než by se na první pohled mohlo zdát.

Zatím trochu stranou zůstala informace o tom, že se mezi novými motory modelu A1 objevil také přeplňovaný litrový tříválec TFSI. V tuto chvíli v ceníku Audi chybí, dorazí totiž až o něco později a také oficiální tisková zpráva udává jen jeho provizorní parametry – měl by mít 95 koní a průměrná tabulková spotřeba vychází na 4,3 litru na 100 kilometrů.

Proč je pro nás tento agregát tak zajímavý? Jde o zbrusu novou verzi známého tříválce montovaného do Škody Citigo, kde je k mání buď s výkonem 60 anebo 75 koní a našli byste jej rovněž mezi předními koly nové Fabie. Rozdíl je akorát v tom, že v Audi dopuje jeho válce turbodmychadlo poháněné výfukovými plyny.

Jako prototyp se tento motůrek dostal v roce 2012 do konceptu Volkswagen up! GT, kde byl naladěn na 110 koní a 175 newtonmetrů. Ve spojení s velmi nízkou hmotností jen 885 kg byl německý diblík schopen zrychlit z nuly na stovku za 8,5 sekundy a rozjet se na maximálních 195 kilometrů v hodině.

Nyní je tedy tato pohonná jednotka na světě v sériovém provedení a přímo se nabízí otázka, jaké bude její další využití. Kdyby zůstala jen v Audi A1, bylo by to docela značné plýtvání, k tomu ale zcela jistě nedojde. Koncern už potvrdil, že má v plánu dostat up! GT do výroby, a protože tento Volkswagen sjíždí z výrobních pásů bratislavské továrny společně se Škodou Citigo, nemusíme mít příliš bujnou fantazii, abychom se ptali, jestli existuje šance na další ostrý model RS.

Stoprocentní jistotu pochopitelně nemáme, také zde může zaúřadovat koncernová režie, ptáčci na mladoboleslavských střechách nicméně zpívají o tom, že Škoda Citigo RS 1.0 TSI s výkonem 100 až 110 koní před koncem kariéry této modelové řady skutečně bude a tak trochu vykompenzuje absenci třetí generaci Fabie RS. Pokud se tak skutečně stane, mohli bychom se malého ostrého hatchbacku dočkat někdy v roce 2016.

Skoda Citigo RS render 02Skoda Citigo RS render 01


Váš názor