Logo Škoda News

Webový magazín okřídleného šípu

Škoda Fabia Combi III (2014): má zavazadelník o objemu 530 až 1395 litrů

, Pondělí, 13. Říjen 2014 v 18:10

Skoda Fabia III Combi uvodni

Na tradičním podzimním autosalónu v Paříži byla kromě hatchbacku k vidění rovněž nová třetí generace Fabie Combi, její základní motorizací bude tříválec 1.0 MPI o výkonu 75 koní.

Mladoboleslavská automobilka se rozhodla nečekat na některou z následujících automobilových výstav a představila druhou karosářskou variantu Fabie – tradiční provedení Combi – souběžně s premiérou pětidveřového hatchbacku na podzimním pařížském autosalonu. Tady jsou ty nejdůležitější fakty, které by zájemce o Fabii s větším prostorem v zavazadelníku mohli zajímat.

Třetí generace Škody Fabia Combi je o 10 milimetrů delší, 90 milimetrů širší a 31 milimetrů nižší než její předchůdkyně, zatímco rozvor náprav byl prodloužen jen nepatrně, konkrétně o pět milimetrů. Abychom měli výčet parametrů kompletní, patří se dodat, že přední i zadní rozchod byl rozšířen o 30 mm.

Jak se změna vnějších rozměrů podepsala na kabině? Automobilka tvrdí, že se jeho konstruktérům podařilo rozšířit přední část interiéru o 21 mm vpředu, jeho celková délka narostla o 8 mm a navzdory nižší výšce vozu mají mít řidič i spolujezdec více místa nad hlavou. Mírné nafouknutí karoserie se pozitivně podepsalo také na kufru, platí to ale jen částečně.

Základní objem zavazadelníku nyní činí 530 litrů, což je o 25 l více ve srovnání s výběhovým modelem, naopak maximální hodnota počítaná po sklopení zadních sedadel je teď o 90 litrů menší, když spadla z 1485 na 1395 litrů. Pokud bude chtít majitel tuto maximální přepravní kapacitu využít, bude muset nejdříve sklopit sedáky a následně opěradla. Vzniklá ložná plocha je široká 960 mm a přístup k ní zajišťují 1028 mm široké páté dveře otevírající se do výšky 1900 mm. Nákladová hrana je ve výšce 611 mm.

Fabia Combi bude na trh uvedena až počátkem příštího roku a v době nástupu budou mít zákazníci možnost vybrat si jeden ze šesti dostupných motorů. Oproti hatchbacku z nabídky vypadává nejslabší benzínová pohonná jednotka 1.0 MPI o výkonu 60 koní, takže základem se stane ten samý agregát naladěný na 75 koňských sil. Výkonové spektrum zážehových motorů sahá až po 110 koní, diesely jsou na tom velmi podobně. K mání bude výlučně tříválec 1.4 TDI nabízející 75, 90 anebo 105 koní, respektive 210, 230 a 250 newtonmetrů.

Přesná čísla popisující dynamiku či spotřebu prozatím neznáme, Škoda nicméně slibuje v průměru o sedmnáct procent nižší spotřebu, přičemž tato čísla jdou na vrub jednak standardně montovanému systému stop-start, vylepšené aerodynamice ale také snížené hmotnosti. Na konkrétní hodnoty v tuto chvíli ještě čekáme, víme ale, že základní verze Combi bude mít bez řidiče pouze 1004 kg a superúsporná Fabia Combi GreenLine připravovaná na později vykazuje v normovaném testu NEDC průměrnou spotřebu jen 3,1 litru nafty na 100 kilometrů.

Pokud jde o výbavu, v kombíku bude možné mít třeba systém Front Assistant s funkcí nouzové brzdy City, který vůz samočinně zastaví při detekci překážky, počínající únavu řidiče rozpozná Driver Activity Assistant a zajímavé je, že ve standardu bude auto vybaveno elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS+ či elektronickou kontrolou tlaku v pneumatikách, kterou již vyžaduje legislativa EU. Chybět nebude ani příplatková panoramatická střecha, systém bezklíčového startování, parkovací asistent monitorující prostor vpředu i vzadu (doposud byly senzory u Combi pouze vzadu) či Hill Hold Control usnadňující rozjezdy do kopce.

Nový kombík může být na přání vybaven mezipodlahou v zavazadlovém prostoru dělící kufr do dvou oddělených boxů, přičemž v horní poloze se podlaha fixuje tak, že se jednoduše zasune do dvou držáků v bočních stěnách. Mezipodlaha je vybavena háčkem na pružném úchytu, který ji po zavěšení na horní hraně vstupního otvoru udrží odklopenou a usnadní tak manipulaci s nákladem. Maximální kapacita zavazadlového prostoru je k dispozici po přesunutí mezipodlahy do dolní pozice.

Auto se bude snažit rozmazlovat svého majitele či posádku systémem MirrorLink umožňujícím tzv. zrcadlení aplikací z chytrého telefonu, včetně navigace na displeji palubní desky. Rozhraní SmartGate naopak dokáže určitá data vozu zobrazovat, ukládat a využívat pomocí speciálních aplikací v mobilu.

Své pevné místo ve voze má také škrabka na led ve víčku palivové nádrže, nejdete zde rovněž držák multimediálních zařízení, reflexní vesta byla uložena ve dveřích řidiče, na stejném místě u spolujezdce je k mání odpadkový koš a odkládací kapsy na vnitřní straně předních opěradel pojmou nejrůznější drobnosti.

Více možností má posádka, když dojde na to, kam s láhvemi s nápoji. Do obou zadních dveří se teď vejde po jedné láhvi o objemu 0,5 litru, odkládací schránka před sedadlem spolujezdce pojme jednu láhev o objemu 1 litru, a když připočteme i tradiční místa na nápoje před řadicí pákou a v předních dveřích, lze v nové generaci modelu Fabia umístit do držáků až sedm lahví.

Skoda Fabia III Combi 7Skoda Fabia III Combi 6Skoda Fabia III Combi 5Skoda Fabia III Combi 4Skoda Fabia III Combi 3Skoda Fabia III Combi 2Skoda Fabia III Combi 1


Váš názor