
Zatímco si „standardní“ soutěžní Fabia R5 mladoboleslavské automobilky musí vystačit s přeplňovanou šestnáctistovkou, čínská verze má dvoulitrové turbo.
V době, kdy jsme v Evropě sledovali testování prototypu Fabie R5, jeho následnou světovou premiéru na listopadové výstavě Essen Motor Show a letošní první úspěchy, mimo dohled zdejších médií pracovala Škoda na dalším, možná ještě o kousek zajímavějším soutěžním stroji postaveném na identických základech.
Podle Čínského šampionátu rallye nese označení Fabia CRC – China Rally Championship, a protože jejich pravidla nejsou natolik svazující jak ty naše, mohlo tamní zastoupení Škody (přesněji tedy Škoda Red Bull Rally Team) použít poněkud větší a výkonnější pohonnou jednotku.
Pod kapotou čínské Fabie CRC pracuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec vycházející podle čínských informací ze sériové pohonné jednotky EA888. Přepracování agregátu a zvýšením tlaku turbodmychadla na 2,2 až 2,3 baru se zvýšil výkon na 330 koní a maximální točivý moment poskočil na 525 newtonmetrů.
Dynamické parametry v motorsportu veřejné nebo snadno dostupné nejsou, třeba i z WRC si však patrně dokážete představit, jak se tyto výkony ve spojení se sekvenční převodovkou, pohonem všech kol a hmotností 1270 kg asi projevují.
Pokud jde o další detaily, také podle nálepek na karoserii víme, že vůz je postaven na pneumatikách značky Pirelli, využívá podvozek od Eibachu a v interiéru kromě povinné bezpečnostní klece najdete závodní skořepiny a pětibodové bezpečnostní pásy od OMP.
zdroj: xcar.com.cn, Škoda Čína
Tweet