Logo Škoda News

Webový magazín okřídleného šípu

Škoda Fabia R5 1.6 Turbo detailně představena – 280 koní, 4×4 a v plném kalupu 60 l/100 km

, Středa, 15. Duben 2015 v 11:00

Skoda Fabia R5 Final uvodni

Automobilky se při představování svých nových závodních strojů obvykle stroze odvolávají na reglementy určující technické parametry, Škoda však udělala výjimku.

Závodní speciál mladoboleslavské automobilky samozřejmě vychází z produkční Fabie, logicky však stejný být nemůže. Při přestavbě pětidveřového hatchbacku bylo nutné říznout až na kost, aby bylo možné do podvozku integrovat pohon obou náprav a kvůli bezpečnosti integrovat do kabiny ochranný rám.

Výsledný stroj má na délku i s dodatečně namontovanými novými nárazníky a spoilery 3994 mm, maximální šířka auta činí 1820 mm a jeho výška se bude měnit podle použitého zavěšení v závislosti na konkrétní soutěži a podmínkách. Fabia R5 musí mít minimální hmotnost 1230 kg, což je o 30 kilogramů více ve srovnání s předchozím modelem Fabia Super 2000.

Další velkou změnou je – jak již bylo několikrát zmiňováno – použitá pohonná jednotka. Pod přední kapotou novinky byl instalován jedním turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1620 cm3 s přímým vstřikováním paliva. Motor má maximální výkon 205 kW, tedy 279 koní při 4750 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 420 newtonmetrů vrcholí při identických otáčkách.

Zatímco verze S2000 disponovala šestistupňovou převodovkou, nová Fabia R5 násobí sílu svého motoru pomocí pětistupňové sekvence. Odtud je výkon distribuován na obě nápravy skrze přední a zadní mechanický nápravový diferenciál.

Zavěšení tvoří vpředu i vzadu vzpěry McPherson, zatímco rozměry kol a pneumatik značky Michelin se budou měnit podle okolností v soutěži. Na asfaltu bude tým používat ráfky o průměru osmnáct palců, šířce osm palců a hmotnosti 8,9 kg, zatímco na šotolině se ke slovu dostanou patnáctky o šířce sedm palců a váze 8,6 kg.

Podle stejného klíče se budou střídat také brzdy. Na asfaltu, kde dostanou více zabrat, bude mít Fabia R5 kotouče o průměru 355 milimetrů a šířce 32 milimetrů, naopak na šotolině ji budou zpomalovat disky o rozměru 300 x 32 mm.

Pokud vás zajímá objem nádrže, případně spotřeba, akorát jste se neměli kde zeptat, máme odpovědi i na tyto otázky. Ačkoli tankování „do plna“ nejspíše nutné nebude, Škoda Fabia R5 může teoreticky vzít až 82,5 litru benzínu. A jakým tempem bude ubývat. Automobilka oficiálně uvádí 0,6 litru na kilometr rychlostní zkoušky, při plném ostrém nasazení tedy žere 60 litrů na každých 100 kilometrů.

Zajímavé také je, že konečná cena jednoho vozu nesmí podle předpisů přesáhnout 180 tisíc eur, v přepočtu cirka 4,93 milionu korun.

Fabia R5 oslaví svou premiéru na tratích rallye po světě. Oddělení Motorsportu se v tomto roce postaví na start hned tří šampionátů – v kategorii WRC-2 mistrovství světa FIA, v Mezinárodním mistrovství České republiky v rally (MMČR) a v průběhu sezóny se „nová naděje na vítězství“ objeví také v asijsko-pacifickém šampionátu (APRC). V tomto prestižním mistrovství, jehož finále se odehraje na klíčovém trhu značky v Číně, pojede s vozem Škoda nově najatý švédský talent Pontus Tidemand. S novým vozem pak pojede i posádka Jan Kopecký – Pavel Dresler, která se zúčastní především českého mistrovství, které začíná 24. dubna Rally Šumava Klatovy.

 

Skoda Fabia R5 2015 final 49Skoda Fabia R5 2015 final 48Skoda Fabia R5 2015 final 47Skoda Fabia R5 2015 final 46Skoda Fabia R5 2015 final 45Skoda Fabia R5 2015 final 44Skoda Fabia R5 2015 final 43Skoda Fabia R5 2015 final 42Skoda Fabia R5 2015 final 41Skoda Fabia R5 2015 final 40Skoda Fabia R5 2015 final 39Skoda Fabia R5 2015 final 38Skoda Fabia R5 2015 final 37Skoda Fabia R5 2015 final 36Skoda Fabia R5 2015 final 35Skoda Fabia R5 2015 final 34Skoda Fabia R5 2015 final 33Skoda Fabia R5 2015 final 32Skoda Fabia R5 2015 final 31Skoda Fabia R5 2015 final 30Skoda Fabia R5 2015 final 29Skoda Fabia R5 2015 final 28Skoda Fabia R5 2015 final 27Skoda Fabia R5 2015 final 26Skoda Fabia R5 2015 final 25Skoda Fabia R5 2015 final 24Skoda Fabia R5 2015 final 23Skoda Fabia R5 2015 final 22Skoda Fabia R5 2015 final 21Skoda Fabia R5 2015 final 20Skoda Fabia R5 2015 final 19Skoda Fabia R5 2015 final 18Skoda Fabia R5 2015 final 17Skoda Fabia R5 2015 final 16Skoda Fabia R5 2015 final 15Skoda Fabia R5 2015 final 14Skoda Fabia R5 2015 final 13Skoda Fabia R5 2015 final 12Skoda Fabia R5 2015 final 11Skoda Fabia R5 2015 final 10Skoda Fabia R5 2015 final 09Skoda Fabia R5 2015 final 08Skoda Fabia R5 2015 final 07Skoda Fabia R5 2015 final 06Skoda Fabia R5 2015 final 05Skoda Fabia R5 2015 final 04Skoda Fabia R5 2015 final 03Skoda Fabia R5 2015 final 02Skoda Fabia R5 2015 final 01


Váš názor