Logo Škoda News

Webový magazín okřídleného šípu

Škoda Fabia R5 1.6 Turbo má od FIA oficiálně zelenou, může závodit

, Středa, 8. Duben 2015 v 11:20

150408 SKODA Fabia R 5 Homologation uvodni

Nový speciál může po úspěšné homologaci pokračovat ve 114leté historii motoristického sportu mladoboleslavské značky na tratích po celém světě.

Nová soutěžní Fabia postavená podle reglementů třídy R5 měla oficiální premiéru na loňské výstavě Essen Motor Show, co ji však dosud chybělo, bylo oficiální posvěcení od mezinárodní automobilové federace FIA. Nakolik bylo náročné splnit homologační podmínky, by nám mohli v tuto chvíli spolehlivě odpovědět asi jen autoři stroje, každopádně závodní Fabia to má za sebou a může na tratě.

Pokud jste to náhodou nezachytili z našich dřívějších zpráv anebo se jen o motorsport příliš nezajímáte, jen připomínáme, že Fabia R5 je nástupcem Fabie Super 2000, který je podle mladoboleslavských análů nejúspěšnějším soutěžním vozem všech dob, a tudíž má na co navazovat.

Nový speciál značky je podle předpisů FIA vybaven přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,6 litru, což je ve srovnání s předchozím dvoulitrovým atmosférickým motorem Fabie Super 2000 ta největší změna v konstrukci. Vůz bude mít pochopitelně pohon všech kol, využívá vzpěry McPherson a k tomu sekvenční pětistupňovou převodovku. Hmotnost činí, jak stanovují pravidla, minimálně 1230 kg.

Do nastavení a optimální souhry všech součástí investoval tým Škoda Motorsport patnáct měsíců intenzivní vývojářské práce a ze své práce má zjevně radost. „Jsme rádi, že máme homologaci od Světové automobilové federace FIA v kapse,“ říká ředitel oddělení motorsportu Michal Hrabánek. „Vývoj naší nové naděje pro rallye představoval náročný proces a rovněž i velkou výzvu pro celý tým, kterému bych chtěl vyslovit svůj velký dík.“

Důležitými poznatky při vývoji nového vozu přispěla spousta špičkových jezdců, jako asijsko-pacifický šampion Jan Kopecký, mistr Evropy Esapekka Lappi (FIN), rallyová legenda Freddy Loix (B) a mnohonásobný rakouský mistr Raimund Baumschlager. Celkem bylo do homologace ujeto asi 10 000 testovacích kilometrů na nejrůznějších površích, mimo jiné v České republice, Rakousku, Německu, Itálii, Francii, Řecku, Španělsku a Finsku.

 

SKODA Fabia R 5 Homologation 08SKODA Fabia R 5 Homologation 07SKODA Fabia R 5 Homologation 06SKODA Fabia R 5 Homologation 05SKODA Fabia R 5 Homologation 04SKODA Fabia R 5 Homologation 03SKODA Fabia R 5 Homologation 02SKODA Fabia R 5 Homologation 01


Váš názor