Logo Škoda News

Webový magazín okřídleného šípu

Škoda Octavia RS 230 (2015): výkonnější verze s LSD má českou cenu, začíná na 726 900 Kč

, Neděle, 26. Duben 2015 v 19:02

© SKODA

Mladoboleslavská automobilka zveřejnila ceny silnější varianty Octavie RS s 230 koňmi a samosvorným diferenciálem, stojí od 727 do 807 tisíc.

Letos v březnu představila Škoda na mezinárodním autosalonu v Ženevě novou, ostřejší benzínovou Octavii RS s přídomkem 230. Její označení symbolizuje lehce přizvednutý výkon přeplňovaného dvoulitru z původních 220 na 230 koňských sil, který zkrátil čas akcelerace z 0 na 100 km/h z 6,8 na 6,7 sekundy a podobným způsobem také nepatrně posunul maximální rychlost z 248 na rovných 250 kilometrů v hodině.

Právě tato novinka se aktuálně objevila v ceníku, který prozrazuje, že Octavia RS 230 není zrovna nejlevnějším vozem v nabídce. Liftback v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou stojí 726 900 Kč, což je o 75 tisíc korun více ve srovnání se standardním modelem RS. Stejný vůz se šestistupňovým DSG vyjde na 771 900 Kč (+ 73 tisíc), zatímco kombík s manuálem pořídíte od 761 900 Kč, respektive s automatem za 806 900 Kč.

Přepočteno výlučně na výkon nevypadá 7500, případně 7300 korun za každého koně navíc jako příliš lákavá nabídka, nicméně verze 230 není pouze o decentně vyladěné pohonné jednotce. Nejrychlejší sériová Octavia všech dob jízdně těží také z nově integrovaného mechanického samosvorného diferenciálu s elektrohydraulicky řízenou mírou svornosti, tím ale výčet rozšířené výbavy nekončí.

Majitelé vozu dostanou navíc 19palcová kola, součástí standardu je rovněž černý designový paket zahrnující vnější zpětná zrcátka a rámeček masky chladiče lakovaný černým odstínem, dále je zde kožené čalounění, malý kožený paket, elektricky nastavitelná přední sedadla, přičemž u řidiče je i s pamětí, palubní počítač dostal stopky, nic navíc nestojí ani volič jízdních režimu Performance Mode Selection a doplácet nemusíte ani za parkovacího asistenta.

Protože jen lepší sedačky, kůže a další položky kromě kol, samosvoru a upraveného motoru vychází v rámci příplatkové výbavy u běžných Octavii RS na více než 64 tisíc korun, konečná cena Octavie RS 230 (i jejího továrního tuningu) je ve výsledku více než skvělá. Pravdou ale také je, že kdyby existovala možnost připlatit si samostatně pouze za vyladění motoru a montáž LSD, bylo by možné získat ostrý mladoboleslavský liftback i kombík za ještě lepší ceny. Jestli se něco takového objeví někdy v budoucnosti, můžeme jen spekulovat, každopádně Octavii RS 230 – tak jak jsme ji představili – si můžete objednat již v tuto chvíli.

 

© SKODAImage converted using ifftoanySkoda Octavia RS 230 2015 09© SKODA© SKODA© SKODA© SKODA© SKODA© SKODA© SKODA© SKODA


Váš názor