Logo Škoda News

Webový magazín okřídleného šípu

Škoda Octavia RS III: MTM nadělí jejímu 2.0 TSI až 300 koní a osmipístkové brzdy Brembo

, Úterý, 28. Říjen 2014 v 2:27

Skoda Octavia RS MTM uvodni

Jak asi čekáte, levné to zrovna nebude. Jen za výše uvedené modifikace si německý Motoren Technik Mayer GmbH účtuje v přepočtu přes 200 tisíc korun.

Pokud jde o sportovní deriváty modelů postavených na modulární platformě MQB, táhne mladoboleslavská automobilka mezi značkami koncernu Volkswagen za poněkud kratší konec. Ač nelze o Octavii RS osazené přeplňovaným benzínovým dvoulitrem o výkonu 220 koní a točivém momentu 350 newtonmetrů říci, že by se jednalo o pomalý vůz, přeci jen za svými geneticky spřízněnými sourozenci poněkud zaostává.

Seat Leon Cupra má stejnou pohonnou jednotku EA888 naladěnou na 280 koňských sil a platí za jedno z nejrychlejších auto s pohonem předních kol na Severní smyčky Nürburgringu, když obkroužil kolo za 7 minut a 58,44 sekundy. O moc pomalejší asi nebude ani Scirocco R s identickým počtem koní a Audi S3 i Volkswagen Golf R se můžou pro změnu kromě pohonu všech kol pochlubit výkonem zaokrouhleným na rovných 300 koní.

Spousta příznivců značky doufajících alespoň v dorovnání Seatu či Scirocca bude nepochybně čekat na ostřejší variantu, které prozatím (pracovně) říkáme Octavia RS Plus a jejíž výkon by se měl opravdu vyšplhat někam ke 280 koňským silám, jak ale sami vidíte, odsouvat nákup nutné není.

O patřičné navýšení výkonu se stará německá tuningová společnost Motoren Technik Mayer, která sice jako oficiální partner Škody nevystupuje, nicméně její spolupráce s koncernem VW je více než blízká. Možná také proto se fotografie tohoto konkrétního vozu objevily přímo na oficiálním facebookovém profilu mladoboleslavské značky a i proto neváháme s jejich zveřejněním ani my.

Kanál na sociální síti naznačuje, že byl dvoulitr posílen na 304 bhp (v přepočtu by tedy měl mít 308 koní), což nechceme rozporovat, každopádně stránka MTM GmbH mluví o zvýšení výkonu pro Octavii RS třetí generace na okrouhlých 300 koní při 4800 až 6200 otáčkách za minutu a posunutí maxima točivého momentu na 430 newtonmetrů dostupných od 1500 do 4400 ot. Úprava stojí 2099 eur přičemž čas akcelerace z 0 na 100 km/h se zkrátí ze 6,9 na 6,7 sekundy a průměrná papírová spotřeba se naopak zvýší ze 6,2 na 6,4 litru na sto kilometrů.

Pochopitelně hrát si s motorem bez patřičné úpravy další konstrukčních skupin by rozumné příliš nebylo, MTM proto nabízí možnost výměny původního podvozku za komponenty partnerských firem KW, Eibach, Bilstein či H&R, přičemž cenu Němci neuvádí, ale poskytují ji na vyžádání. Naopak cenovku brzdového systému Brembo s osmipístkovými třmeny vpředu a kotouči o průměru až 380 mm známe přesně, úpravce za něj vystavuje účet na 5116 eur, v přepočtu přes 140 tisíc korun.

Jako bonus jsou pak mání různé typy osmnácti a devatenáctipalcových kol s cenami od 1500 do 2092 eur a k dispozici je též sportovní vzduchový filtr za 95 eur bez konkrétní udané změny parametrů motorů. Jestli MTM dodává rovněž namontované tažné zařízení, zpráva ani internetová stránka úpravce neříkají, každopádně jako praktický rychlý tahač (třeba přívěsu s motocyklem) nemusí být Octavia  RS špatný nápad.

Skoda Octavia RS MTM 06Skoda Octavia RS MTM 05Skoda Octavia RS MTM 04Skoda Octavia RS MTM 03Skoda Octavia RS MTM 02Skoda Octavia RS MTM 01


Váš názor