Logo Škoda News

Webový magazín okřídleného šípu

Škoda Rapid Spaceback Scout (2015): přizvednutý Rapid dorazí zřejmě ještě letos

, Neděle, 25. Leden 2015 v 23:51

Skoda Rapid Spaceback Scout uvodni

Část automobilového světa a většina příznivců mladoboleslavské značky aktuálně žijí v očekávání nového Superbu, co se ale podívat o kousek dál.

Do oficiální premiéry třetí generace Superbu zbývá jen pár dní a není proto divu, že se vší pozornost upírá právě tímto směrem, máme však indicie, že by chystaná vlajková loď nemusela být jedinou významnou novinkou domácí značky představenou hned v prvních měsících letošního roku. Tím dalším vozem by mohla být nová varianta Škody Rapid Spaceback s přídomkem Scout.

Jen pro pořádek připomínáme, že tento pětidveřový hatchback začal sjíždět z výrobních pásů mladoboleslavské automobilky v srpnu 2013 a světovou výstavní premiéru měl vzápětí na podzimním frankfurtském autosalonu IAA. To kromě jiného znamená, že je v nabídce dostatečně dlouho, aby Škoda naservírovala nějaké další osvěžení.

Proč zrovna Scout? Otázka spíše zní, proč ne. Svou pseudo-terénní variantu měla výběhová Fabia Combi a téměř stoprocentně bude mít následníka. Vyráběla se také jako Roomster, nemluvě o Octavii Scout, která přišla ve zhruba čtrnáctiměsíčním závěsu po standardním modelu, když mezitím vyjel na silnice kombík i nejvýkonnější modely RS.

Od prezentace Spacebacku uběhl podobný čas a dokonce je venku i „sportovněji“ střižený Rapid Monte Carlo, takže na otázku „co chybí“, zbývá už jen jediná logická odpověď. Když jsme vyzvídali u našich zdrojů v Mladé Boleslavi, doslovně nám chystanou ženevskou premiéru Rapidu Scout  žádný z nich nepotvrdil, nicméně mezi řádky a slovy nám bylo naznačeno, že tato myšlenka vůbec není mimo mísu.

Pokud jsou naše předpoklady správné, máme za to, že by se realita nemusela příliš odlišovat ani od našich počítačově zpracovaných návrhů. Je jasné, že Rapid Spaceback Scout půjde ve stopách „zcrossoverované“ Octavie Combi III a Škody Yeti Outdoor, tudíž lze očekávat nelakované plastové lemy blatníků, náznak ochrany náběhových hran nárazníků se specifickými třemi otvory vpředu, jak to mají i dva zmiňované vozy a téměř jistě dojde i na lehce přizvednutý podvozek.

Naopak předpokládat pohon všech kol by bylo poněkud pošetilé již s ohledem na použitou platformu a technologie – Škodě, respektive mateřskému koncernu VW by se drahá integrace haldexu do stávající techniky těžce nevyplatila. Menší náplastí by však mohl být systém XDS+ nahrazující uzávěrku diferenciálu přibrzďováním protáčejícího se kola, ačkoli je zřejmé, že tento doplněk z Rapidu Scout offroad neudělá.

Pokud jde o motorizace, můžeme předpokládat, že automobilka půjde stejnou cestou jako v případě Rapidu Monte Carlo, tedy že vypustí tříválce a bude klást důraz na přeplňované pohonné jednotky.

 

Skoda Rapid Spaceback Scout 02Skoda Rapid Spaceback Scout 01


Váš názor