Logo Škoda News

Webový magazín okřídleného šípu

Škoda Superb III (2015): výkony od 120 do 280 koní, více prostoru a design studie Vision C

, Úterý, 30. Prosinec 2014 v 17:05

141217 SKODA Superb 2015

Do prezentace zbrusu nového Superbu zůstává už jen několik týdnů, a protože ani Škoda nezůstává skoupá na informace a obrázky, stojí za to udělat si rekapitulaci známého a doplnit nová data.

Podle tiskové informace mladoboleslavské značky proběhne oficiální premiéra třetí generace Superbu v polovině února v Praze a veřejnosti se vůz formálně představí až počátkem března na ženevském autosalonu. Proč tedy zmiňujeme vlajkovou loď Škody už nyní? Odpověď je poměrně prozaická – automobilka jednak rozjela postupné uvolňování obrázků odhalujících design novinky a navíc známe spoustu dalších technických detailů, které nepochybně stojí za zmínku.

Předně bychom asi měli zopakovat, že nový Superb bude podle očekávání postaven na modulární platformě MQB a napříč uloženými motory a v rámci koncernu Volkswagen se stane je nejbližším „pokrevným“ příbuzným VW Passat vedený v interních záznamech jako typ B8. Aby mateřská centrála ve Wolfsburgu předešla kanibalizaci, omezí pod kapotou Škody paletu pohonných jednotek, spousta technologií a motorů však bude identická.

Co je možná až k neuvěření, je fakt, že Superb III nabídne opět o kus více místa pro posádku i jejich zavazadla. Z dostupných informací ale také od kolegů, kteří již měli možnost svézt se s předprodukčními prototypy, víme, že opět došlo k prodloužení rozvoru. Již současný výběhový model se může se svými 2761 mm (od nápravy k nápravě) pochlubit královským prostorem i pro cestující na zadních sedadlech, třetí Superb však půjde o stupínek dál.

Stoprocentně přesnou hodnotu neznáme, ale víme, že rozvor vozu naroste někam ke 2840 milimetrům, což je mimochodem hodnota překonávající BMW řady 3 o cirka 30 mm a srovnatelná s Mercedesem třídy C. Aby návrháři pracující pod vedením Jozefa Kabaňa zamaskovali tento posun a auto zbytečně nezvětšovali, nový Superb bude mít oproti předchůdci značně zkrácené převisy.

Pokud jde o samotný design, zvyšující se frekvence výskytu maskovaných prototypů na silnicích společně s oficiálními nákresy zveřejněnými automobilkou a obrázky uniklými na internet nám o budoucích tvarech auta dávají jistou představu. Nutno dodat, že nový Superb ztratil něco z agresivních a hranatých tvarů ženevského konceptu Vision C, nicméně nelze popřít, že právě zelený stroj je hlavním stylistickým vodítkem.

Dominantou Superbu budou opět světla, která (tedy hlavně ta vpředu) vychází z tvarů viděných u Octavie či Rapidu, Škodě se nicméně několika jinak provedenými detaily podařilo udělat ten pověstný evoluční krůček vpřed. Samozřejmostí se opět stane hranatá maska chladiče, objeví se také výrazné boční prolisy a zůstane i charakteristická „čepel“ na konci zadních dveří „zaříznutá“ do okna.

Záď Superbu odliší od sourozenců i minulých generací této modelové řady jinak tvarovaná světla, která asi nepotřebují detailnější popis, pokud se podíváte na příslušnou skicu v naší galerii.

Abychom neodbyli interiér pouze prostým konstatováním změny rozvoru, zde je několik dalších důležitých faktů. Karoserie auta bude rozšířena o téměř pět centimetrů a podobný nárůst lze zaznamenat i v případě rozchodu kol zadní nápravy. Tyto změny by měly přispět k dalšímu zvětšení prostoru na zadních sedadlech, profitovat z nich ale bude i zavazadlový prostor. Základní objem u současného vozu činí 565 litrů s rezervním kolem, bez něj je to až 595 litrů. Kufr Superbu III vyroste až na 625 litrů, přičemž podle neoficiálních zpráv by se mělo jednat o parametr i s rezervou.

V případě, že jste to nezaznamenali, připomínáme, že Škoda Superb bude opět liftback s víkem kufru otevíraným společně se zadním oknem. Systém Twindoor umožňující otevírat víko samostatně patří minulosti, podle všeho zbytečně zvyšovalo hmotnost, jistě nebylo levné a nepochybně vyžadovalo i jistě konstrukční ústupky. Místo toho Škoda nabídne elektrické otevírání a k mání bude i automatická aktivace „nakopnutím“ prostoru pod nárazníkem.

Mezi předními koly se od počátku objeví tři benzínové a dva vznětové agregáty. Zážehovým základem se stane čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 125, respektive 150 koní. Nad ním bude osmnáctistovka TSI se 180 koňskými silami a náhradou šestiválce 3.6 FSI se stane přeplňovaný dvoulitr s maximálním výkonem 280 koní, který by mohl v budoucnosti pohánět i ostřejší verzi benzínové Octavie RS.

Nejslabší diesel bude mít objem 1,6 litru a výkon 120 koní, zatímco dvoulitrový čtyřválec TDI bude dostupný ve dvou výkonových variantách. Levnější dostane 150 koní, ta nejsilnější pro změnu 190 koňských sil, které bude zpracovávat výlučně automatická převodovka.

zdroj: Worldcarfans, Škoda

new SKODA Superb  0046new SKODA Superb  0045new SKODA Superb  0044new SKODA Superb  0043new SKODA Superb  0042new SKODA Superb  0041new SKODA Superb  0040new SKODA Superb  0039new SKODA Superb  0038new SKODA Superb  0037new SKODA Superb  0036new SKODA Superb  0035new SKODA Superb  0034new SKODA Superb  0033new SKODA Superb  0032new SKODA Superb  0031new SKODA Superb  0030new SKODA Superb  0029new SKODA Superb  0028new SKODA Superb  0027new SKODA Superb  0026new SKODA Superb  0025new SKODA Superb  0024new SKODA Superb  0023new SKODA Superb  0022new SKODA Superb  0021new SKODA Superb  0020new SKODA Superb  0019new SKODA Superb  0018new SKODA Superb  0017new SKODA Superb  0016new SKODA Superb  0015new SKODA Superb  0014new SKODA Superb  0013new SKODA Superb  0012new SKODA Superb  0011new SKODA Superb  0010new SKODA Superb  0009new SKODA Superb  0008new SKODA Superb  0007new SKODA Superb  0006new SKODA Superb  0005new SKODA Superb  0004new SKODA Superb  0003new SKODA Superb  0002new SKODA Superb  000


Váš názor